Mommy Yaya..Wife En.Polis

Mommy Yaya..Wife En.Polis

Teman-Teman Blogku

Tuesday 16 April 2013

Embah Lanang - Semoga cepat sembuh!

Salam..

Semalam kebetulan lak aku cuti & En babah lak rest day..pas amik aku kt KL Sentral dia cakap mak suh amik paman mas bawak jumpa mak..pastu dia tanya aku nak g jenguk Embah tak?tak pikir panjang aku terus setuju walupun aku tau keadaan kewangan kitaorg tak bape mgizinkan..tapi aku yakin Allah taala tu tau ape yang menanti untuk kitaorg..sekurang2nye kitaorg takkan terkilan pas ni seandainye ape2 yg berlaku pasni..kitaorg redha & terima segala ketentuan Allah.

Sampai kat Hospital Kuala Kubu Baru dalam kul 4 lebih camtu..Embah tengah tido..Badan kejap panas,kejap sejuk kata Bik cu..Demam..Ya Allah kesian Embah..Mak kat surau tido..Mesti tak cukup tido mak tu..tak pe la mak..Allah Taala akan balas keletihan mak tu dengan pahala yang berlipat ganda..Insyaallah..

Dengan drip and segala bagai wayar dihidung dan dada ditebuk untuk kuarkan cecair dari paru2 embah..bagai nak tumpah air mata ni..Tenat sangat keadaan nye..makan pun tak bape nak..tido pun kejap2 terkejut..Ya Allah kau sembuhkan la dia dari penyakitnye..pulihkan la semangat dia..

jom tengok gambar2 yang sempat En Babah ambil untuk tatapan korg sume.



Kasih sorg anak pada ayahnye.








saiz kaki embah cuma sebesar lengan aku

Tabung kaca mgandungi cecair yg kuar dari paru2,dlm beg plastik tu urine.

Yg bertampal tu tempat tebuk utk kuarkan cecair dari paru2

mak yang keletihan..


Paman Mas pun ada

No katil Embah




(p/s:kaki mak urat tegang..Mak & Ayah ni cuma satu dlm dunia.perginye mereka tiada ganti)


Loves,
Mummy Yaya

No comments:

Post a Comment