Mommy Yaya..Wife En.Polis

Mommy Yaya..Wife En.Polis

Teman-Teman Blogku

Wednesday 22 January 2014

Ajar anak menabung

Salam,

Cuti 3 hari minggu lepas kami tak kemana-mana pon..So banyak abiskan masa kat umah je la..Memandangkan tak de apa-apa aktiviti nak buat kat umah En Babah bagi idea untuk kira duit dalam tabung2 Yaya..

Since dia lahir lagi memang kami laki bini da sediakan tabung untuk dia..Ye la untuk masa depan dia jugak kan..Setakat ni Yaya ada 3 tabung.Aku ngan En Babah pon ada satu..Yang besar punya.Hehehehe
Alang-alang da cuti kan so kami amik kesempatan mengira bape banyak yang da kami tabungkan untuk Yaya..Alhamdulillah banyak la jugak..

Simpanan tabung ni kami start dari dia kecik bukannye saja-saja..Bila dengar kakak & abang ipar aku dengan kawan-kawan mengeluh pasal  perbelanjaan anak-anak masuk sekolah,aku jadi seram sejuk..Yela zaman aku sekolah dulu perbelanjaan tu tak mahal..sekarang mak aiii!mahal!!! sorang anak nak masuk sekolah je da RM300-400.Bayangkan kalo ad 2,3,4 orang anak?Mau rabak poket mak bapak

Jadi kami amik pengajaran dari pengalaman orang-orang disekeliling dengan menabung dari anak masih kecik.Jadi kalo ada rezki kot beranak lagi nanti pon sama jugak kitaorg buat.Bersedia dari awal kan.Bukan untuk sape-sape.Untuk kesenangan anak kita jugak.

Kerja kira-kira ni Yaya pon kitaorg suh tolong sekali..HEHEHEHEHEHE!
[Kejam tak?]
The best part anak aku ni memang suka main duit!Almaklum ler babahnye keje bank.Hari-hari tengok duit..Hahaha..Aku masa ngandungkan dia asik kira bil je keje aku..
[MATA DUITAN sungguh anak aku nih! ] So tak heran la kan?hahahaha
Enjoy pulak dia dok kira..walupun xtau sebenarnye..hahahha
Tengok je la ye aksi-aksi Cik Mata Duitan ni mengira & masukkn duit dalam tabung dia yang sempat aku snap

Ralit sungguh Yaya

Tabung yang Babah dia buat since dia dalam perut lagi



Sampai mencangkung-cangkung Yaya..Asyik sangat.Aku snap pic pon dia x sedar..Hahahaha
Kena ajar anak menabung dari kecil... Moga-moga da besar nanti dia pandai menabung & simpan duit..Ye la kita ni bukan orang senang kan..Kena la ajar anak berjimat cermat

[Nota kaki : sikit-sikit lama-lama jadi bukit ~~ ]

Love,

Mummy Yaya

No comments:

Post a Comment