Mommy Yaya..Wife En.Polis

Mommy Yaya..Wife En.Polis

Teman-Teman Blogku

Wednesday 4 December 2013

Kami Rindukan En Babah

Salam,

Da 4 hari En babah p outstation..Rindu?mesti la..Giler la aku kalo tak rindukan laki sendiri ye dak.. Ni kali kedua En babah berjauhan dari kami since kuar dari PULAPOL setahun yang lepas..Demi tugas aku redha je..Lagi pun aku anak bekas anggota polis..Salu kena tinggal time abah kena operasi tu da biasa pada aku..So this time Yaya lak rase..huhuhuhu..Karma la katakan..huhuhuhu..

Alhamdulillah da 4 ari ni..aku ok je la..emosi tu ada la terganggu skit..Tapi aku isteri yang bekerja,so takde la pikir sangat pon..Syukur sangat sebab aku ada kakak kat sini..ape-ape hal senang mintak tolong..Alhamdulillah..Sebelom En babah g oustation dia ada tinggalkan kain pelikat wat selimut buntat dia tu..Tiap-tiap malam la dia tido atau nak menyusu je mintak selimutkan dengan kain tu..barangkali ada bau babah dia agaknye..

Sepnjg 4 hari ni kalo nampak muka aku yaya mesti tanya babah dia..Dalam sehari tu ada la berpuluh kali dia tanya..Buntat babahkan! Ye la masa babah dia masuk PULAPOL dulu dia baru 8 bulan..sekarang da nak masuk 2 tahun..mulut pon homeh semacam..erkkkkk..!!! Tanya itu ini..stress gak la..Budak bijak kan macam-macam la dia tanya..Semalam badan dia cam dedor skit..aku cepat-cepat bagi ubat demam..incase la kan..Demam rindu tu..

Aku sms En Babah..sayu je ayat dia..Aku tau dia pun rindukan buntat dia tu..Aku call la En Babah,bagi dia dengar sore buntat dia tu..Diam je yaya..pandang-pandang screen tepon tu kot-kot ada babah dia..Anak henpon mummy ni cokia je..xde 3G gitew! Sore En Babah pun cam bergetar je..Dia pun rindu..Da lama tak berjauhan ngan anak dara dia tu..Sabar ye bang..Pas letak tepon..Aku tengok bertubir air mata anak dara tu..Alahaiiii..rindu sangat-sangat la tu..Aku pun mane bole tahan tengok anak macam tu..aku pun betubir jugak la mata ni..Budak besar yaya pun da tau erti rindu..

Kesian Yaya..Apa nak buat..kena la korban kan rase rindu tu..Awak anak polis..So kena la biasakan diri k..Anak mummy & babah ni kuat orangnye..Walupun rindu dia tetap ceria sebab dikelilingi oleh family yang sayangkan dia..Minggu depan babah balik kita ajak pi jenjalan ye sari suntuk untuk awak..Be strong my lil sweetheart..

Ni gambo kami berdua pas balik dari Bukit Jalil Arituhad.garang tol buntat sorg nih!

Tido berselimutkan kain pelikat babah dia..
Alhamdulillah yaya tak banyak sangat meragam..mengade-mgade skit-skit ada la..Biasa la kan budak manja..Anak yang baik dan tak menyusahkan..nakal & lasak je..Budak-budak kan..Nak-nak lagi dia memang hyperaktif..Demam pun cam tak demam je..huhuhu..Alahai anak!

[Nota Kaki:menghitung hari~~]

Love,

Mummy Yaya

No comments:

Post a Comment